Poslovne funkcije
Kaj to sploh je? Poslovna funkcija se nanaša na različne dejavnosti, ki jih opravlja podjetje. Te dejavnosti so razdeljene na več funkcij oziroma oddelkov. V najbolj osnovni klasifikaciji jih lahko razdelimo na osnovne funkcije in podporne funkcije.
Glede na vašo panogo in vrsto podjetja boste morda morali ustanoviti različne oddelke v vašem podjetju. Proizvodnja, prodaja, trženje, računovodstvo in raziskave so le nekateri primeri. Te poslovne funkcije bodo zagotovile nemoteno delovanje vaše organizacije in povečale njen uspeh. Vsak oddelek bo sestavljen iz strokovnjakov, ki so specializirani za določena področja, kot je analiza podatkov ali digitalno oglaševanje, namesto da bi nosili več klobukov.
Vrste poslovnih funkcij
Štiri glavne poslovne funkcije v podjetju so:
- Proizvodnja
- Menedžment
- Trženje/Marketing
- Finance in računovodstvo
Proizvodnja
Kot že ime pove, je ta funkcija odgovorna za dejavnosti proizvodnje blaga ali opravljanja storitev, vključno z:
- Pretvarjanje vložkov, kot so surovine in komponente, v izhode
- Zagotavljanje ustreznih virov za proizvodnjo
- Ohranjanje ravni proizvodnje in kakovosti proizvodnje
- Doseganje visoke stopnje učinkovitosti
- Zagotavljanje dobre in dosledne storitve, če je podjetje storitveno podjetje.
Menedžment
Ta oddelek je odgovoren za vodenje zaposlenih v podjetju, vključno z:
- Prepoznavanje potreb po delovni sili v vašem podjetju.
- Zaposlovanje in izbira zaposlenih s pravimi kvalifikacijami za vaše podjetje.
- Usposabljanje in razvoj zaposlenih, da bi jih spodbudili k večji produktivnosti.
- Razviti in oblikovati sistem nadomestil, pogodbo o zaposlitvi in določeno plačo za vsako delovno mesto
- Vzpostavitev sistema nagrajevanja in spodbud za motiviranje zaposlenih.
- Obravnava odpovedi ali odpuščanja.
- Upravljanje industrijskih odnosov.
- Upravljanje strategije zunanjega izvajanja človeških virov.
Marketing
Oddelek za trženje je odgovoren za trženje, tržne raziskave, prodajo in poprodajne storitve. Ekipa prepozna potrebe in želje strank ter razvije ustrezen marketinški splet, da jih zadovolji.
Na splošno se marketinški oddelek ukvarja z vidiki, kot so:
- Tržna raziskava
- Razvoj izdelkov
- Cena
- Oglaševanje
- Distribucija
- Storitev za stranke
- Embalaža
- Upravljanje odnosov s strankami
Trženje pridobi pomembne informacije s tržnimi raziskavami za prepoznavanje in zbiranje informacij, kot so potrebe potrošnikov, tržne možnosti in tržna konkurenca. Nato se uporablja kot referenca za razvoj marketinških načrtov in konkurenčnih strategij.
Računovodstvo in finance
Računovodsko-finančni oddelek se ukvarja z upravljanjem denarja v podjetju, vključno s spremljanjem vstopanja in izstopa denarja iz poslovanja. Zlasti finančna funkcija ima naloge:
- Upravljanje finančnih transakcij podjetja in njihovih evidenc, kot so izplačila plač in dobaviteljem.
- Priprava proračunov in razporeditev stroškov na druge poslovne funkcije.
- Razkrivanje finančnih informacij zunanjim uporabnikom, kot so upniki, vlagatelji in država, z objavo računovodskih izkazov (obvezno za družbe, ki kotirajo na borzi).
- Zagotavljanje finančnih informacij vodstvu in drugim oddelkom za sprejemanje odločitev.
- Ukvarjanje z izpolnjevanjem zakonskih zahtev, kot so davki.
- Nadzor nad financami podjetja, da se izognemo napakam, goljufijam in zagotovimo skladnost s postopki, politikami in predpisi.
- Zbiranje sredstev in njihovo upravljanje, na primer za načrtovanje kapitala in upravljanje obratnega kapitala.