PODJETNIŠTVO

Stranka proti kupcu: v čem je razlika in zakaj je to pomembno?

Ste že kdaj slišali, da bi nekdo zavračal rekel nekaj takega, kot je: “To je samo semantika.”

Čeprav semantika – pomen besede ali besedne zveze – ni vedno nekaj, o čemer bi se lahko prepirali, je v poslu pomemben jezik, ki ga uporabljate.

In seveda, nekateri ljudje morda mislijo, da je razlika med besedami, kot sta stranka in stranka, argument semantike, ta razlika vam bo dejansko pomagala pri strateških odločitvah o storitvah za stranke. V tej objavi si oglejmo razliko med stranko in stranko ter zakaj je to pomembno.

Prenesite zdaj: brezplačne predloge zemljevida potovanja strank
Stranka proti Strankam
Stranka je nekdo, ki kupuje izdelke ali storitve od podjetja, medtem ko se stranka nanaša na določeno vrsto stranke, ki kupuje profesionalne storitve od podjetja. Na splošno kupci kupujejo izdelke, medtem ko stranke kupujejo nasvete in rešitve. Poleg tega so stranke običajno dolgoročne stranke, ki so bolj zveste vašemu podjetju in porabijo več denarja.

Resnično, stranke in stranke so si podobne, vendar je razlika v vrsti storitve, ki jo stranka kupuje. Če vodite podjetje SaaS, potem imate stranke. Po drugi strani pa, če vodiš odvetniško pisarno, imaš stranke.

Oglejmo si nekaj spodnjih primerov, ki vam bodo pomagali kontekstualizirati razliko v vrsti storitve.

Storitve, ki temeljijo na strankah:

  • Odvetniška pisarna
  • Dizajnerski studio
  • Zavarovalna agencija
  • Računovodsko podjetje
  • Nepremičninska agencija
  • Marketinška/oglaševalska agencija

Storitve za kupcih:

  • SaaS podjetje
  • Maloprodajna trgovina
  • Podjetje, ki temelji na naročnini
  • Banka
  • restavracija
  • Zabaviščni park

Eden od načinov, na katerega rad razmišljam o tem, je, da če ima podjetje oddelek za pomoč strankam, potem običajno oskrbujejo stranke in ne stranke. Podjetja, ki nimajo službe za pomoč strankam, so običajno podjetja, ki temeljijo na strankah.

Vendar je pomembno omeniti, da imajo lahko nekatera podjetja tako stranke kot stranke. Za podjetja, ki temeljijo na naročnini, kot so podjetja SaaS, na primer, lahko nekatere stranke kupijo profesionalne storitve, kjer imajo osebnega vodjo uspeha strank (CSM) iz vaše ekipe. To so vaše stranke z visoko vrednostjo, ki postanejo stranke. Če stranka ni kupila profesionalne storitve v vašem podjetju, je stranka in ne stranka.

Zdaj se vam verjetno vrti v mislih, ko razmišljate o drugih izrazih za opis vaših strank in se sprašujete, kakšne so razlike. Pravzaprav ste verjetno že slišali za izraz potrošnik. Kakšna je torej razlika med stranko in potrošnikom? Potopimo se spodaj.

Stranka proti potrošniku

Kupec je oseba, ki kupuje blago ali storitve od podjetja, medtem ko je potrošnik vrsta kupca, ki kupuje blago ali storitve za osebno uporabo. Pomislite na potrošnike kot na bolj specifično vrsto strank za podjetja B2C, medtem ko lahko stranka kupuje pri B2C ali B2B podjetju. O tem lahko razmišljate takole: Potrošniki so končni uporabniki izdelka in morda niso bili dejanska stranka, ki je izdelek kupila.

Stranka v primerjavi s storitvami za stranke

Razlika med storitvami za stranke in storitvami za stranke je enaka razlika med profesionalnimi storitvami in vašo organizacijo za podporo strankam. Medtem ko bo vaša podpora za stranke odgovarjala na telefonske klice, e-pošto in klepete velikega števila strank, bo vaša ekipa za strokovne storitve odgovorna za manjše število strank, da jim bodo lahko namenile bolj prilagojeno pozornost.

Zdaj, ko razumete razliko med vsemi temi izrazi in različnimi vrstami storitev, se morda sprašujete: “Zakaj je to pomembno?”

No, vsa podjetja imajo stranke, vendar nimajo vsako podjetje strank. Stranke bodo po definiciji deležne bolj prilagojene pozornosti in imajo več dostopa do zaposlenih, če bodo imeli namenskega vodjo uspeha strank ali vodjo primerov.

Pomembno je, da te razlike upoštevate, ko razvijate svojo strategijo storitev za stranke. Če imate stranke, boste zagotovili podporo strankam. Če pa imate stranke, boste ponudili poseben CSM, ki bo vašim strankam z najvišjo vrednostjo pomagal doseči večji uspeh. V mnogih primerih lahko ponudite tako storitve za stranke kot storitve za stranke.